Når blir systemet brukt?
Det kan for eksempel være ved vannavstengning, stengte veier, evakuering og andre forhold som krever rask informasjon.
Det kan også brukes til å sende informasjon som kommunen mener er relevant å nå ut til alle innbyggere med.
Kan vi nå deg?
Det finnes to ulike registre man kan velge å registrere seg i for at vi skal nå privatpersoner (Her kan du også kontrollere om du allerede er registrert).
I dette felles nasjonale kontaktregisteret anbefaler vi å legge inn både mobiltelefon og e-postadresse da mange henvendelser fra det offentlige vil foregå her i fremtiden. Dette på lik linje med selvangivelsen som dere kanskje er kjent med fra tidligere.
Som er et tilleggsregister kun koblet opp mot vår leverandør.
Bedrifter
Bedrifter må registrere nøkkelpersoner ved å gå inn på linken https://www.servicevarsling.no/Auth.aspx da telefonnummer til bedrifter ikke kan hentes fra andre kanaler.
Er mitt mobilnummer registrert?
Så lenge du er registrert i «kontaktregister for offentlig forvalting» på riktig adresse er alt i orden.
Din oppføring kan du sjekke ved å logge deg inn her: http://www.norge.no/oppdater-kontaktinformasjon
Du kan kontrollere dine tilleggsoppføringer på https://www.servicevarsling.no/Auth.aspx
Jeg har hemmelig nummer. Blir jeg varslet?
Vi varsler ikke hemmelige nummer. Hvis du allikevel ønsker å få varsel, gjør en tilleggsoppføring på https://www.servicevarsling.no/Auth.aspx
Registrer deg og kryss av for "Skjul navn" under min person.